Afslutning af tag ved tagfod

Hej LDS

Er det mig der er helt galt på den, eller er den her afslutning ved tagfod helt hen i vejret? 

Det er en ejerskifteforsikringssag hvor der manglede afstandslister under lægter, men jeg vil da mene at den afslutning de har lavet er helt hen i vejret, de siger til mig det er rent kosmetisk? 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er det du hentyder til??

Det ser da almindeligt ud...


Elektronikteknikeren

Jeg kan ikke lige se hvor fuglegitter ikke dækker, men tagrenden ser ud til at sidde ret langt nede.

Vindskede/inddækning ligner tilgengæld noget klamp.


Elektronikteknikeren

Hvis jeg søger på fuglegitter skal pindene vende fremad, her stritter de lige op, og slutter ikke tæt. Jeg tænker fugle/skadedyr nemt kan smutte igennem og ind på undertaget 

Tagrende er vel ikke hævet efter montering SF liste under lægte?

Hvis du er utilfreds vil jeg nok få en byggesagkyndig på sagen - tror du står bedre end hvis det bare er noget du selv kommer med  

Nej tagrenden er ikke hævet efter afstandslisten er kommet på, men den kan ikke hæves mere grundet faldet, da den i den anden ende helt oppe i fodblikket 

De havde ellers skrevet de ville hæve tagrenden til korrekt højde, men de siger der slet ikke er noget der hedder korrekt højde og det bare er noget man siger..

Jeg ville jo mene de skulle have ændret tagfoden som på det viste billede, men de siger at det ikke var en del af aftalen med forsikringen, men de kan jo ikke hæve min tagrende uden at ændre tagfoden, så det er jo fis og humbug 

Hvad har DU aftalt med forsikringen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Taksatoren kommer ud i næste uge, for jeg vil da ikke mene de kan aflevere det sådan der, så nu må vi se hvad de mener

Når en sag kører igennem forsikring er det i princippet forsikringsselskabet og håndværker der har en aftale. Det er så dem der skal følge det til dørs. Så din "klage" bør gå igennem forsikringsselskab. 

Jeg synes nu det ligner en helt almindelig tagfods løsning. De få millimeter fuglegitter mangler oppe i top af bølgen kan ikke lukke mus eller fugle ind. Lægten sidder godt dækket under tagsten. Det eneste jeg ikke lige kan grade er afslutning over sternbræt i gavl.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis