Fjernelse af belægning i støbejernsgryde med ovnrens

Hej

Jeg skal have fjernet belægningen i en støbejernsgryde, og har set flere steder, at man kan bruge Easy-Off ovnrens til at fjerne det med. Problemet er bare, at det kan man ikke købe i danske butikker. Tror I, at man ville kunne bruge den ovnrens man kan købe i danske butikker ville kunne bruges?

Hilsen Esben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at smøre hele den indvendige side af gryden ind i Brun sæbe, og dæk gryden til, og lad den stå et døgns tid: Fruen siger at det hjælper. Det skal måske gentages et par gange, hvis gryden er slem.

Hej Henrik

Tak for dit svar, mwn gælder det ikke kun, hvis der er gamle fastbrændte madrester? Jeg har brug for at fjerne en belægning/coating som har været i en støbejernsgryde fra fabrikken af. 

Dbh Esben

Esbenmad skrev den 26-07-2018 22:33:09

Hej Henrik

Tak for dit svar, mwn gælder det ikke kun, hvis der er gamle fastbrændte madrester? Jeg har brug for at fjerne en belægning/coating som har været i en støbejernsgryde fra fabrikken af. 

Dbh Esben

Mekanisk afrensning med en roterende kopbørste/stålbørste på en boremaskine skulle kunne børe det. Der blive ikke ridser efter børsterne i en støbejernsgryde.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Esbenmad skrev den 26-07-2018 22:33:09

Hej Henrik

Dbh Esben

Hej Esben

Jeg misforstod vist dit spørgsmål, og tænkte netop på fastbrændte madrester.

Med hensyn til belægning/coating, har jeg ingen erfaring.

Held og lykke.

Mvh Henrik.

Hej Henrik og Nitter

Tak for svarene. Måske er en stålbørste løsningen i stedet for. 

Hvis andre har input ift ovnrens er det meget velkomment.

God weekend :-)

Dbh Esben

Jeg tror nok at lud er den aktive ingrediens i Easy Off. Kunne man evt bruge det til at strippe coatingen af?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis