Det er sikkert støbt med kridt og polyester. Man støber ned i en form efter at denne er coated med slipmiddel og tyk lag maling. Så hænger coatningen ved støbning og gir det spil / farve der er i overfladen. Du skal derfor ikke forvente at det har farven hele vejen igennem.
Det kan skæres med diamant klinge og bagefter slibes med udstyr til stenslibning. Der bruges finere og finere slibe materiale.