Velux/Fakro tagvinduer

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med Fakro tagvinduer?

Det ligner en tro kopi af Velux, men jeg har ikke helt kunne overskue hvad kvalitetsforskellen er?

Prisforskellen er ikke vanvittig stor, men Fakro har den størrelse jeg allerhelst vil have...

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hejsa Er der nogen der har erfaring med Fakro... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er også rigtig Gunsti A/S er importøren af Fakro i Danmark.
Så kan jeg ikke huske hvad Bauhaus' discount ovenlysvinduer hedder.
Lige en opfølgning

Jeg købte nævnte fakro vinduer hos en lokal forhandler og fik 10% i forhold ti listeprisen. Ca 5500,- for 2 redningåbninger på 118x68 incl to mørklægningsrullegardiner. Det synes jeg egentlig er rimelig billigt.

Har netop monteret samme vinduer, og det var sgu nemt. Deres brugsforvirring var ikke til megen nytte, men det gave næsten sig selv, da jeg først fandt ud at man skulle skrue beklædningen af rammen først.

Nu til et opfølgende spørgsmål: Mellem inddækningen og tagstenene er der monteret noget skumgummi af en slags som der fulgte med inddækningen. Dette lukker dog ikke 100%, så hvad siger i til at lukke det sidste med skum indefra?

Der er jo rigelig plads til at skummet kan udvide sig, og det skal på sin vis kun sørge for at det ikke trækker ind, og lukke det værste regn og fygesne ude.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Hej marla.

Nej, ikke bruge skum, da du vil få svært ved at styre det.

Det kan skubbe dine tagsten op, så det bliver mere utæt.

Tag skumgummilisterne af, brug Rufa rygningskit

istedet for, men husk at tage gummihandsker på, da det

er meget klistret. Rens efter med petroleum.

mvh Jris
Det tagvindue som KIPA Vinduer A/S forhandler hedder RoofLITE og er produceret på samme fabrik som Velux. Alt tilbehør fra Velux passer i disse vinduer. Flotte samlinger og rigtig pæne priser.

www.kipa.dk

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Vil det sige at VELUX nu er begyndt at fremstille et "lavpris" produkt ????
Velux vinduerne fremstilles på forskellige anlæg, de fleste i DAnmark men vel efterhånden også i udlandet... De har vist et stort træopskærings anlæg beliggende i Rusland...

Men jeg er ikke sikker på at Kipa's vinduer fremstilles på samme fabrik....
Grundlæggende er det også mere et spørgsmål om deres beslag, inddækninger osv er i samme kvalitet...

De gamle Velux patenter er vel efterhånden også udløbet...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis