Udskiftning af korrespondance afbryder til lysdæmper

Hej alle,

Jeg er igang med at udskifte min gamle "almindelige" korrespondance afbryder til en afbryder med lysdæmper. Min gamle kontakt ser således ud:

Nye afbryder er en LK FUGA Lysdæmper LED-S 120VA (med korrespondance), og har prøvet flere måder at tilslutte den på, men efterfølgende kan jeg ikke tænde lyset hverken på den tilbageværende gamle kontakt, eller min nye. Bagsiden på min nye kontakt ser sådan ud:

Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg skal tilslutte ledningerne på i min nye afbryder? Eller andre ting jeg skal være opmærksom på, der kan forårsage at jeg ikke kan tænde lyset efterfølgende? Til info kan jeg fortælle at kontakterne styrer 9 loftspots med LED pærer.

God sommer!

Hej alle, Jeg er igang med at udskifte min gamle... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Perfekt! Fulgte den super fine beskrivelse fra "ev elmand", som virkede til punkt og prikke! Var ikke helt samme løsning som beskrevet af "S. Fabrin", men I skal stadig alle have tak!

Eneste ting der ikke er som beskrevet er, at længerevarende tryk skulle sænke lysnivauet. Det gør den ikke, men det er også ok at man kun kan styre det på den anden kontakt.

Hej...

Uden at have set fronten på den lysdæmper du har købt, vil jeg mene at du har en såkaldt skyde lysdæmper, denne dæmper ved en mekanisk bevægelse af "skyde" bjælken på selve lysdæmperen og derfor kan du ikke dæmpe lyset via den anden afbryder, men kun tænde og slukke lyset.

Vh.

Det er nemlig rigtig Imaster ved at sammenholde nummer med LK katalog er det 120 W led skydelysdæmper. Kun ved touch har du mulighed for dæmpning fra korrespondance.

Fabrin: Den brune er lus imellem stikkontakt og afbryder, gik ud fra at når nul er sort er fase hvid / grå. Men det gælder kun ved den ene dør. Det er lidt forvirrende med så mange farver, derfor kan man kun rådgive korrekt når man ser billede af virkeligheden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis