Rørpudsetvæg repperation (leder)

Hej :) - Jeg har en rørpudsetvæg hvor jeg skal fortage en repperation jeg har lavet et mindre hul i væggen med knauf goldband tørgipsmørtel hvilket fungerede fint :) - Men det her hul er så bredt at spartlen ikke kan nå på fast væg på begge sider - Er det muliget at skrue en leder (træliste) midt i hulet på pudslaget tykkelse og så bruge den til at styre spartlen og så lave det i to etaper eller har i en mure andre råd ? :) 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, eller find et brædt som er langt nok til at rette af med.


Elektronikteknikeren

Du bliver nødt til at få fat i noget rørvæv eller kyllingetråd og sømme det fast på brædderne, ellers har pudsen eller spartelmassen ikke noget at holde fast i. Du kan sømme vævet fast med papsøm.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ja jeg havde også tænkt mig at sætte noget kyllingtråd på træoverfladen inden jeg spartler - Det var mere det tekniske i hvordan jeg gør når hullet er så bredt at spartlen ikke kan nå  

Ja enten et lige bræt eller et vaterpas er nok den nemmeste løsning til afretning

Det er meget svært og spartle pæn det der hul. Tråd i og kast det ud med en tynd mørtel og den skal være ligeså tynd som koldskål. Forvandlet evt også. Det sviner vildt. Der må ikke kastes ret meget på ad gangen så kan det ikke tørre rigtig


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det blev nu (rimeligt) pænt taget i betragtning af jeg aldrig har prøvet det før - Nu skal det tørre og håber jeg kan ligge et tynd andet lag da der ikke kom nok på  - fordelen ved gips puds frem for mørtel er at man kan ligge op til 50 mm i et lag hvis kan altså kan styre det  Der skal nyt lag tapet på så det bliver ikke synligt hvis bare det plant :) :) 

;-) Til en anden gang, så kunne du også have skudt lidt terracottavæv på hullet, og efterfølgende pudset væggen: 

https://kalk.dk/products/teracottavaev?gclid=EAIaIQobChMIi8j3y6223AIVJbXtCh1KVAHMEAAYASAAEgImvvD_BwE

Eller som nævnt rørvæv : https://kalk.dk/product/faehaar/330

Desværre sælges det i ret store mængder i forhold til dit "lille" hul.

Hvis det eksisterende pudslag er tyk nok, så kunne du måske også have skruet et stykke gipsplade i hullet med efterfølgende spartling.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Jeg brugte hønsenet men terracottavæv er sikkert bedre? Altid godt med gode råd  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også