Energimærke er jo ubrugeligt

Vidste i godt at tre fuldstændig ens huse (X1,X2,X3) kan opnå forskellig energimærke? 

Hvis hus X1 opnår en D'er så vil X2 få en C'er hvis det er koblet på fjernvarme, og X3 vil få en E'er hvis det er opvarmet med el radiator. 

Dette er politisk bestemt for at påvirke forbrugerne til at vælge fjernvarme. Bindegale er de inde på borgen!! 

Vidste i godt at tre fuldstændig ens huse (X1,X2... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I skal jo tænke i et globalt perspektiv. Mængden af kWh er den samme uanset varmekilde, men i varmeregnskabet skal der tillægges den samlede produktivitet af varmekilden. En kWh el forbrugt i en bolig, svarer jo ikke til at elværket producerer 1kWh når der indregnes varme- og distributionstab. Fjernvarme består i overvejende grad af genbrugsvarme fra kraftværker og industri samt vedvarende energikilder, derfor er bygningen i et samfundsøkonomisk perspektiv, mere energibesparende hvis det er koblet på dette system.

Certificeret Statiker

Globalt perspektiv? Da jeg skulle sælge mit hus for 2 år siden, tog det kun lige et par minutter at bedømme kategorien. Hvornår er huset bygget? 1960. Så er kategorien D. det var da nemt, ikke?

fase

Sjovt nok er mit også bygget i 1960 og jeg købte det for 5 år siden som en D'er.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis