Forfradåse gennem bræt

Hej folkens.

Jeg er i gang med et vældigt projekt - en sengegavl lavet af gamle pallebrædder. En af mine vidtløftige planer er, at der skal indbygges et par kontakter (til mobilladere😊) og selvfølgelig et par sengelamper. Der bliver hulrum bag brædderne, og mit spørgsmål er nu: Må jeg sætte forfradåser i? Syns’ det ser lidt mere elegant ud end udvendige dåser😊

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forfra dåser kan sagtens sidde i en bræddebeklædning. Men når du skriver sengegavl - hulrum bag så leder det mine tanker hen på noget der er flytbart. Så du skal vel tilslutte hele arrangementet til en stikkontakt med en bevægelig ledning. Så er det som installation i møbler. 

Må jeg ? ?  Det er nok ikke helt efter lovens bogstav, men hvis du kan aflaste ledning m.m. så ville jeg også lave det sådan. 

Jeg tidligere lavet noget tilsvarende men der blev der brugt udvendige dåser, og så lavet pænt hul der passede til dem. Mere lovlig ? nej.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Installationen bliver godt nok fast. Sengen skal stå i et anneks i et sommerhus, hvor der er en dum sokkel, som gør, at den ikke kan stå helt op af væggen. Jeg bygger et skelet, hvor de gamle pallebrædder skal knaldes på. Der bliver ca. 10 cm hulrum, hvor der bliver plads til alverdens ledninger😁

Jamen så er det som en let skillevæg, hvor forfradåser er helt efter bogen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg tænker også at den må være god nok.
Jeg lavede lidt det samme i vores bryggers, hvor jeg satte forfra dåser i en plade, der adskiller vaskemaskine/tørretumbler fra bordet til en afbryder og udløbsroset til ventilatoren.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis