smøremiddel til gevindskæring i vandrør

Hej er der nogen der har erfaring med om man kan bruge andet smøremiddel til gevindskæring i drikkevandsrør? Det eneste jeg kan finde er en 4l dunk til knap 400kr ved vvs eksperten der er VA godkendt. Men syntes det virker lidt voldsomt med så store mængder bare for at lave et par enkelte rør med manuel gevindskære. Jeg syntes jeg kan huske i min læretid som mekaniker at vi brugte almindelig parafin fra supermarkedet når vi skulle bore eller skære gevind i metaler. Kunne dette evt være en mulighed at bruge til vandrør? Det er jo godkendt som en fødevare. Overvejede også at prøve med mad olie. Er der nogen der har erfaring med den slags?


Stig Danielsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

evt den her 

https://www.wattoo.dk/sk-middel-spray-synt-ridg-861282710?gclid=CjwKCAjws8vaBRBFEiwAQfhs-P6FUDZPaDRrM9I-Rl5PApdM5RSxVbyAC0M0W9ecECdXPGX6hgBaxBoCiI0QAvD_BwE

Det brugte min far også altid...
Han var vvs'er, men det var jo ikke altid han havde firmabilen med feks i sommerhus, og så brugte han madolie, når der skulle skæres rynker med hånden.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Selv rigtig smør er et udmærket smøremiddel til lidt håndrynker. Det udelukker dog ikke den nye type, der helt sikkert også er udemærket.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg er godt nok noget imponeret over dem der kan lave "gevindrynker" med hånden. Der skal vist nok være tale om ægte hård hud.


Søren O
Søren O skrev den 21-07-2018 13:33:28

Jeg er godt nok noget imponeret over dem der kan lave "gevindrynker" med hånden. Der skal vist nok være tale om ægte hård hud.

 Nej da, maskinrynker er modsat håndrynker vredet af en elmotor.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis