Hjææælp

Jeg er igang med at få et drivhus sat op, og i den forbindelse er der blevet lagt fliser omkring. Jeg har fået nogen til at lægge dem, og nu ligger de helt forfærdeligt. Det er en blanding af 20x20, 20x40 og 40x40, og de ligger meget ujævnt, vipper og er skredet på en eller anden måde, og det er ikke fordi jeg har gået noget særligt på dem udover at jeg og et par andre har gået lidt rundt på dem, for at se, hvordan de lå. De er lagt heri varmen, og dem der lagde dem sagde, at det ikke var nødvendig med stabilgrus, når det bare var en mindre terasse og der ikke skulle være andet end gangtrafik. Der blev lagt 15-20 cm brolæggersand. Jeg tænker det må være manglen på stabilgrus, men jeg ved ikke ret meget om fliselægning. Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være ???

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du behøver  ikke stabilgrus hvor der kun er gangtrafik. Jeg tror nærmere det er vibrering af sand det er galt med. Grunden kan være at sandet er tørt som aske. Så vil vibratoren bare mase rundt i det uden at trykke det sammen. 

Du kan lade fliser ligge, og så vente til næste år med at lægge dem om igen. Mon så der ikke har været fugt, frost m.m. så sandet er mere stabilt. Så må de pilles op og sandet rettes af og fliser lægges igen. De er sikkert ikke helt forfra men ærgerligt alligevel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svaret, det lyder som en plausibel forklaring.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis