Nedsænkningsrør i skorsten

Hej. Jeg skal have en kern i min skorsten og jeg har godt nok støvsuget nettet for hvordan man gør. Der er mange fortællinger om hvordan man gør men ingen videoer. Jeg har læst mig til at man sænker rørene ned ved hjælp af et tov, hvor man montere rørene løbende mens man sænker dem ned. Men jeg kan ikke finde noget om hvordan man montere tovet på det nederste rør så man kan fjerne tovet bagefter. Er der nogen som kan fortælle mig hvor det gøres? evt. med billede, video eller en grafisk illustration. 

Desuden har jeg læst mig til at man blander cement i leganødderne, men hælder man vand i også? eller trækker de fugt fra omgivelserne? Umiddelbart synes jeg ikke at der vil være nogen fugt i omgivelserne, men samtidig tænker jeg også at det må tage en evighed for det at tørre inde i sådan et lukket rum.

Jeg håber at der sidder en skorstens-gud der lige kan hjælpe mig. :-)

Hej. Jeg skal have en kern i min skorsten og jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har været inde og kikke på stålforing, men prisen er 3-dobbelt i forhold til isokern. (Er Isokern egentlig et mærke eller betegnelsen for rørene?)

Mit nye, store problem er nu, at alle de steder jeg læste om nedsænkningsrør, på nettet, stod der at man, løbende limer/murer/lipper rørene på mens man nedsænker dem, men her i forumet bliver sagt at man gør det en af gangen. 

Jeg kan godt se nemheden i at gøre det en af gangen, men samtidig er det jo også svært at se om man har fået sat røret rigtigt.

"Skær to snit i bunden af det første rør", det var lige den info jeg manglede. Tak for det, Frank.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis