Lysning/lister og skæve vægge

Jeg har fået skiftet døre og vinduer som er sat i så de sidder i Lod, men mine vægge er øjensynligt meget skæve så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op med lister og lysninger/gerigter det hele er skævt enten den ene eller anden vej. 


Hvordan kan jeg få lavet en pæn løsning?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den afstand ind til dørkarm kan du udfylde ved at stifte en liste på. Denne liste holdes på f.eks. med skruetvinge og så laver man streg med muren som lineal. Når du har savet efter stregen, og afrundet hjørner kan den stiftes og limes på med passende dykkere. Nu er der klar til gerikter.  Så skal det hele spartles og males som døren. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Alternativt kunne du pudse dør- og vindueshuller, male, og derefter ligge en fuge mellem element og puds. Ja, dette havde været nemmere at gøre inden døre blev monteret, men kan lade sig gøre

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg står med nøjagtig samme problem efter alle døre og vinduer er udskiftet..


Har lavet det i mdf. på to vinduer nu, men alle byggemarkeder kan kun skære i lige mål.

og mine vægge svinger over en cm fra bund til top :-(

En cm er selvfølgelig meget. Men jeg vil nu mene at det er muligt at lave i vinkelrette plader. Lysning i mdf, indfatninger sømmed fast på lysning og limes sammen med kiler mod væg, når limen er tør fjernes kiler, der ifyldes fugebagstop på steder med store mellemrum og afsluttes med akrylfuge mellem indfatning og væg.


Sådan er det herhjemme (endda lavet af en prof). Det ser super fint ud, dog skal jeg indrømme at forskellen på væggen er under en cm 


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også