Flisespørgsmål

Jeg har bestilt nogle 60x120 fliser som skal ligges på brusenichegulv og også på væggene inden for bruseniche og på væggen udenfor brusenichen helt hen omkring badekaret. Fliserne skal ligge ned på den lange side.

Fugerne skal jo gerne flugte inden for brusenichen og uden for brusenichen.

Men da der skal være fald i brusenichen bliver vægflisen jo klæbet på væggen under det egentlige gulvniveau som badekaret står på.

Jeg har selv tænkt over løsning, men vil gerne spørge jer om hvordan I ville sikre at fugerne på vægfliserne flugter inden for og uden for brusenichen.

Jeg har ligeledes youtubet det, men kunne ikke finde en passende video.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg må nok heller lige fortælle hvad jeg tror løsningen er, men så også hvad jeg samtidig er nervøs for.

Jeg tænker folk vil skrive at vægfliserne skal skæres af i højden. Men jeg er nervøs for at skal skære de 5 stk 120cm lange fliser, som der er tale om for at nå hen omkring badekaret, uden at knække dem.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det bliver flisen som går længst ned i brisenichen der bestemmer højden. Alle andre fliser skal kortes af. Det vil sige at højden på flisen kan blive 60 cm minus dit fald, så i praksis nok ca. 55 cm hvor dit gulv ligger højest.


Søren O

Har nogen erfaring i at skære i fliser?

Såsom hvilken klinge til vinkelsliber (gerne link)

Skal flisen skæres igennem i første huk, eller 1-2 mm ad gangen etc. 

Jeg har virkelig dårlige erfaringer med at skære fliser skal jeg sige.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mon ikke du skal ud at købe/leje en vådskære ?


Vi prøver igen, i morgen --

Det har jeg overvejet men har ladet mig fortælle at ikke engang murere har villet investere i vådskærer der kan skære 120cm lange fliser, så jeg har faktisk ikke engang googlet leje af sådan en maskine. Men nu gør jeg det selvfølgelig lige.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis