Overgang mellem skorsten og tag - puds/mørtel valg

Hej
Jeg har en murstensskorsten og eternittag. Og der er et gab mellem de to, som jeg på den ene halvdel selv har pudset op med en selvblandet mørtelblanding for 7-8 år siden. Nu er den sprunget af i løbet af vinteren og foråret. På de anden siden, fik jeg engang det tip at bruge skum, ja jeg ved det nu. Stor fejl.
Denne gang tænker jeg, at købe en færdig mørtelblanding fra jemog fix https://www.jemogfix.dk/cement-amp-moertel/140504/ og desuden bruge klæber på hvor der skal hæftes. Og måske også i mørtlen?

1. hvilken mørtelblanding foreslår I? Både til at fulde fuger ud og bygge overgangen op. max tykkelse på 4 cm. Og puds.
2. hvordan renser jeg bedst overfladen der, hvor jeg har brugt skum?
3. andet jeg ikke har tænkt på?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har monteret en dug, som inddækning mellem muret skorsten og bølgeeternit. De fåes i ruller og føres 30 cm op ad skorstenspiben og ud over bølgerne. Husk en plade bag skorstenen til at lede vandet udenom piben


 

uldal skrev den 19-07-2018 13:39:58

Vi har monteret en dug, som inddækning mellem muret skorsten og bølgeeternit. De fåes i ruller og føres 30 cm op ad skorstenspiben og ud over bølgerne. Husk en plade bag skorstenen til at lede vandet udenom piben

 Kan du evt komme lidt flere detajle om dugen? Evt. hvad den hedder? Og tak for tippet med pladen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis