TV loftsophæng, nedjusterende

Hej.

Jeg har planer om at lave et tv ophæng. Men har brug for lidt hjælp til det.

Jeg vil gerne lave et ophæng så mit tv sidder i loftet, helt op til og ligger vandret på.
Når jeg så skal se tv, skal jeg have et reb eller lign. på siden af min seng som jeg kan løsne stille og roligt og hejse mit tv ned i den højde jeg foretrækker.
Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan det skal laves? Er der nogen der kan komme med inputs?

Jeg har bare tænkt på nogle stålvire og nogle løkker de kørte igennem osv.


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor stort er dit tv og hvad vejer det ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Jamen det er bare et 42 tommer tror jeg. Så vejer jo ikke mere end en 8 kg vil jeg tro. Jeg ved nogenlunde godt hvordan jeg vil lave det. Det er mere den mekanisme, når jeg hiver i snoren så tv'et kommer op igen og ligger plant, som er min udfordring.


 

Oppe over loftet skal du have en trisse på hver side af tv, som 2 snore går igennem. De føres så hen over loftet, samles i en som så går igennem endnu en trisse og ned igennem et hul til din seng. Brug helst snor da det har lidt elastik i sig. Du skal så have et beslag med en slags rille i. Med en knude på snoren kan du låse den fast i stilling oppe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hvis jeg laver det så tv'et bliver trukket op og hænger ned fra loftet, kunne jeg vel montere montere en mindre snor som er monteret på den nedre del af tv'et og som så vil løfte det plant når jeg hiver i den?


 

Ja ev elmand, det er nemlig sådan at jeg overvejer det. Det alene ville være nemt nok. Men jeg skal også sørge for at tv'et kommer op og ligger plant med loftet?


 

Annonce

for at gøre det hele mindre iøjnefaldende med trisser osv kunne man vel bruge fiskeSnøre. bortset fra det er ret svært at hive i :P


15kg


 

Hvad med og finde en aktuator - eks en fra et hæve/sænkebord og montere oppe på loftet - tror vil være nemme og for dig istedet for snoretræk  

Så bliver det bare dyrt og den kan ikke komme langt nok ned tror jeg. Og med den kan jeg vel ikke få den op plant med loftet?




 

Trisser er jo ikke synlige. De skal være oppe over loftet, og derved kan den trækkes helt op imod. 

Det er kun snore du kan se. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Afhængig at Tv'ets vægt må der også indsættes kontravægt for at det ikke blive for tungt at hejse på plads.

Umiddelbart lyder det som Storm P med trisser og lodder, men der er også en anden mulighed: 

https://products.multibrackets.com/en/motorized/motorized-ceiling-mounts/m-motorized-ceiling-mount-32-55

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis