Gulv - gulvmaling

Jeg har af flere omgange sprurgt til forberedelse før jeg maler mit gulv., er stadig i tvivl. Jeg har slebet det, men hvad så efterfølgende ? Trærens, grundrens ? - er det i virkeligheden det samme  ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver,at du har slebet gulvet,er det ned til træet,eller har du matslebet det,og hvad har gulvet været malet med før ?


bh

Jeg har prøvet at undgå gulvafhøvler-branchen pga. det kun drejer sig om et værelse på ca. 10 kvm. Jeg har slebet med rystepudser så godt jeg kunne. Gulvet var et miskmask af lak, imprægnering - hvad ved jeg; det fremstod ihvertfald som gråt og beskidt ligegyldigt hvor mange gange jeg vaskede det. Jeg vil gerne male det, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberede maling. Igen;  ER TRÆVASK IKKE DET SAMME SOM GRUNDRENS - BARE MED EN FARVETONE I ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Trærens og grundrens er ikke det samme,trærens bruger man til f.eks.havemøbler,grundrens bruger man,hvis man har mistanke om,at den overflade der skal behandles ikke er fri for let opløselige produkter,som fedt og silikone.Du skriver,at du vil male gulvet,jeg går ud fra,at du mener klarlak,isåfald vil du kunne se skjolder m.m.fra den gamle belægning.


bh

Normalt er jeg ikke i tvivl - men det her gulv er et stort miskmask af tidligere behandlinger ; tænker derfor grundrens, maling -færdig. Men jeg blev i tvivl om der her med trærens - har ringet til Dyrup, og de siger at det er fuldstændig det samme - bare et eller andet med at det ene er bedre udendørs???? Tak for respons.

Begge dele kan bruges til det du skal bruge det til. Bare husk at vask grundigt efter med vand inden maling


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også