ombygning af to skrå tage der går ned mod hinanden i samme tagrende

jeg har to tage på garage og brændehus . de går sammen sådan at de skråner ned i samme tagrende. jeg vil gerne have lavet det lidt smartere når jeg nu alligevel skal lave taget om. det er ca 3x 4 meter det drejer sig om, og det bagerste tag der skråner ned mod det andet som et v.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og dit spørgsmål er ? 

P.s. Billeder er altid gode det er nemmere at komme med forslag ud fra

Jeg har så lang og bred carport 10 x6 m så det ikke kan lade sig gøre at få ensidig fald. Det var lavet med  stålplader som løb sammen i en tagrende midt på. Det fungere da nogenlunde, men for ca. 12 år siden lavede jeg det om til tagpap på plader. Der blev så lavet en "grøft" med tagkrydsfinerplader og tagpap blev brændt fast ned i denne. Nu er det tæt, endda så godt at der ikke kom vand ned engang da tagnedløb var stoppet og hele tagfladen stod fuld med 8-10 cm vand. Det er altså meget når der er 60 m2 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

til m.frost det er da rigtigt at et billede hjælper. det jeg gerne vil have hjælp til er at lave den bagerste bygning om så den får tagflade på samme led  med rejsning. men sådan at tagrenden  sidder inde i det bagerste hus men kun er tagrende for det forreste lange skrå tag.det bagerste hus rettes op til vandret .og det bagerste tag får tag indover taget på den forreste. har i nogen bedre ide så kom med den ellers er det konstruktionen af det så det bliver tæt imellem bygningerne,

Det kommer an på mange ting hvis man skal give råd om det. Mit eget bliktag havde den fejl at vandet kan løbe "baglæns" undet taget. Så hvis der ikke er ret meget rejsning skal du have det meget tæt til tagrende. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis