Klinkebeklædning

Jeg er ved at bygge et skur og beslutningen er at det skal beklædes med klinkebeklædning. Det store spørgsmål er så om man skal vælge trykimprægneret eller lærk ?

Prisforskellen er ikke ret stor.

Hvad er jeres andres erfaringer ?

Hilsen

Claus

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg valgte lærk til min carport og har fortrudt lidt, for det første skal man bruge rustfri søm, eller skruer, og det er jo lidt dyrt. Var egentlig meningen det skulle stå i natur lærk, men det synes vi ikke var pænt, så vi malede det atazitgrå, hvilket vi er vældig tilfredse med, dog synes jeg ikke malingen binder helt perfekt på træet, men om det er malingens, træets, eller min skyld ved jeg ikke.

Lærk skal også have noget svampemiddel, eks rodalon på alle flader, ellers har det stor risiko for at få sort skimmelsvamp. 

Så skulle jeg gøre det om blev det helt sikkert trykimprægnerede brædder-

Jeg har dobbeltbeklædt carporten og indvendig står den med lærkebrædder som kun har fået en gang klar imprægnering, det står fint endnu her 8 år senere, men det er jo også under tag. 


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg vil, alt afhængig af stil, gerne slå et slag for naturskifer. Det koster stort set det samme og er vedligeholdelsesfrit. Og er efter min mening mange gange pænere. 

At naturskifer ikke er til at betale er en total udbredt misforståelse. Jeg har givet 175 kr/m2 for facadeskifer. Hertil kommer skruer mv. Nemt at arbejde med og tilpasse.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også