agm batteri til solceller - har fyldt vand på ved en fejl.

er ved et uheld kommet til at fylde ( destilleret ) vand på et agm 200 ah batteri (rocket es 200-12) . hvad gør jeg ?.

da jeg vil oplade det så poppede kapslerne, selv om det er vedligeholdelsesfrit. jeg kom efterfølgende ved en fejl og tanketorsk til at hælde vand på det i halvdelen af cellerne jeg har prøvet at suge det meste op igen 

batteriet er brugt og holder efter en opladning med ctek mxs 7 en hvile spænding på 12,45 umidelbart efter.

alle gode råd er velkommne.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

skulle jeg prøve at køre recond på ctek opladeren ?

AGM betyder Absorbed Glass Mat hvor blandingen af syre og vand er opsuget i en luftig glasmåtte. Du kan vel egentlig ikke gøre andet end hvad du har gjort og lade det helt op. 

En spænding på 12,45 volt indikere at batteriet indeholder ca 75% af den energi der kan fyldes på det hvis målingen er taget et døgn efter opladning.

Om du skal køre omtalte program på din lader ved jeg ikke men lad nu batteriet helt op før du gør noget andet.

Batterispændingen måler du 1 døgn efter endt opladning og uden der har været forbrug inden målingen. Du kan blive klogere her: https://dk-dfu.dk/forsta-dit-batteri/ 

Pøj pøj med restaureringen.





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis