Låg til petroleumsdunk?

Hej

Ved ikke om dette er rigtig kategori. Jeg er faldet over et par dunke som på billedet nedenfor (tyvstjålet modelbillede) - rene ladefund, der er næsten som nye😀

Men.... med plastic låg, som helt sikkert er passende, men jeg vil høre, om der findes messing eller andet metal låg til dem? Vil nemlig gerne bruge dem med en veteranbil, men har konstateret, at plasticlågene er “knap så sikre”.

Så hvis nogen skulle kende dem - og især hvis man ved, hvor man kan få bedre låg - ville jeg blive glad😀


Mvh.

Jan R.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jan

Det kunne godt ligne en såkaldt 'Jerry Can' dunk fra Esso - vil mene at plastik låget er det originale - skulle et metal låg slutte tæt på en glat studs, skal der være en O-ring el. lign.

Der er et foto her fra den blå...https://www.dba.dk/andet-biltilbehoer-esso-je/id-105402850/

Vh. Carsten


 

Den gamle type kanistre, var monteret med en ring der blev spændt rundt om tudens hals. Ringen var hængslet til et dæksel med en gummipakning. Dækslet havde en snaplås. Alt i messing.


 

uldal skrev den 19-07-2018 13:50:53

Den gamle type kanistre, var monteret med en ring der blev spændt rundt om tudens hals. Ringen var hængslet til et dæksel med en gummipakning. Dækslet havde en snaplås. Alt i messing.

 Det er da rigtigt - godt nogen stadig husker...  


 

Ej hvor er det godt... stor tak til jer alle. Så går jagten ind på de rigtige låg! Utroligt, at to så simple ting kan give så meget glæde (nostalgi). De står helt, som jeg fandt den, kun rengjorte og den ene har fået et lag voks for at se effekten.



Mvh.

Jan R.
Annonce

https://www.jerrycan.com/

hejsa du kan købe dem i alle farver og tænker også at de har reservedele til dem --- god fornøjelse    


mvh
John - kører selv Ford Mondeo 1,8 benzin

Tuden er mindre i dia. Hvis du gider, tror jeg du kan finde stumper på gamle Esso depoter eller servicestationer, der er nedlagte. Der står en del tomme bygninger rundt omkring. Spørg i "benzin"kredse. Der er altid en gammel gut, der ved noget.


 

Tak Uldal og Fordfynboe.

Jeg skal på jagt - og fedt at have fået bekræftet, at der findes/fandtes en bedre løsning.



Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis