Nedrevning af køkkenfliser/klinker

Hi guys.

Min kæreste og jeg er gået i gang med vores projekt køkken, og vi er kommet til den første forhindret, så vi håber på at i har noget ekspertise på området, der kan hjælpe os videre:
Vi skal tage de gamle klinker/fliser ned fra køkkenet. Selve klinkerne er relativt nemme at pille ned, men det er sådan at bagved klinkerne er der et lag på ca. 1 cm bestående af noget cement/ beton. Når jeg prøver at banke det ned med en majsen og hammer, så kommer der nemt hul i væggen. Mit spørgsmål er hvad kan man gøre for at undgå dette? Findes der en form for en sliber som kan slibe cementen ned uden at ødelægge væggen bagved, eller det dette helt uundgåeligt? :) - Det er et lille stykke af den ene væg klinkerne sidder på - der er omkring 20-30 styks. Planen er at rive de gamle fliser ned og få en flad overflade/væg igen og male den før vi sætter vores nye køkken op.

Jeg er ikke den store håndværker, så undskyld for min mangel på kendskab til fagsproget.

Tak på forhånd!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nedrivning*

Dine fliser ser ud til at være sat op i cementmørtel, så du kan ikke undgå, at der opstår huller i væggen. Så bare fortsæt med hammer og mejsel. Hullerne pudser du op, når du er færdig med at hugge cementen væk. Den metode at sætte fliser op med er brugt for mange år siden.


fase

cementmørtlen som fliserne var sat op med er hårdere end vægpudsen. Du skal mejsle den af. 

Mejselhammer med bred flad mejsel
Briller + Høreværn
Støvsuger

og en spædemejsel til efterarbejde. 

Bagefter pudser du fint op.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også