LDS garderobeskab, værktøj og materiale?

Hvad skal der bruges, hvis jeg nemmest og billigst vil bygge garderobe på mål? 

Påtænker at bruge mdf plader. Men hvilken tykkelse vil være solid nok? 16mm eller 22mm? Er der andet materiale der er bedre og billigere? 

Hvad skal jeg bruge for at sikre lige snit? Dyksav og skinne eller noget andet? 

Hvordan monterer jeg bedst hylder? Overfræser og fisk? Sømpistol? Skruer?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok købe spånplade skabssider med forborede huller til hylde bærere. Så kan man skære siderne så de passer til formålet. Det giver fleksibilitet med placering af hylder. 

Men ellers er en dyksav med skinne naturligvis det bedste LDS værktøj.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg byggede rammen af mdf. Flere lag limet sammen. Monterede så interiør låger fra IKEA. Vores hus er almue stil, så der blev afsluttet med sokkel der integrerer med resten af rummene. Med soft luk beslag også fra IKEA. Hylder sat på klodser af mdf / træ. Du kan finde mange gode ting i IKEA til et kombineret selvbygger projekt. Men det blev tungt, så meget at gulvet på første sal sank ca. 1,5 cm. på midten. Jeg tror ikke der er det store at spare ved at lave låger selv. Det ender med store udgifter til maling. Brugte dyksav, bygningssav og overfræser.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Da jeg stod i det "problem", købte jeg et færdig skab (på tilbud hos Jysk), der var lidt bredere og tilpasse det. Det var hurtigt og nok lige så billig som hvis du skal ud og købe de enkelte dele enkeltvis. 

Og jo - datteren syntes godt nok jeg var lidt skør at jeg "ødelagde" et nyt skab. :-)

Brugte rundsav, overfræser + selvfølgelig boremaskine, tidsforbrug ca. 1 dag incl. samling af skabet + fremstilling og tilpasning af sokkel.

   

jeg har lavet et stort skab  hvor indmaden er bygget op af reglar 45x70 og brugt melamin plader til hylder MDF er alt for blødt og kommer til at bue for meget og til låge har jeg købt en skydelåge i bauhaus en af de gange hvor de har 50 % på dem det har de ca. 1 gang om md.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også