Uren brændstoftank

Jeg skal have renset brændstoftanken.
Tanken er bygget ind i kølen og der er således kun adgang via en studs på vel 38 mm fra toppen under skrueakslen.
Kan man leje udstyr et eller andet sted med filtrerings udstyr, således at indholdet kan genbruges ?

Mine filtre stopper hurtigt til.
Så jeg har planlagt at rense min tank nu når båden ligger på land.
Jeg skal have renset brændstoftanken. Tanken er... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
King skriver:
DEt har jeg prøvet mange gange, især når maskinen går næste i stå. Udluftningen virker åbenbart tilfredsstillende.
Jeg er kommet undervejrs med en ny ting udviklet af Ql mautic expo, som er en underafdeling af Volvo Penta. som kan købes i alm. marienbutikker, f.eks. Watski mm. Den skulle ved hjælp af kraftige magneter "pulverisere "alle former for dieselfest. Jeg undersøger det nærmere via officielle kanaler. aggregatet er prissat mellem 1000 og 1400 kr. for en model til alm lystfartøjer.
Tyskland eller Sverige har måske en anden prispolitik. Prisen i US er 148 ¤dollars derovre...

Mvh
King
I forbindelse med vinteroplægningen i 2008 tog jeg en sidste tur før turen til beddingen.
Der opstod en kraftig lokal tåge banke i havneindløbet som jeg lavede med den gl penta.
I det sekund traf jeg beslutning om at skifte den ud med en helt ny motor.

Da AH Marine kørte kampagne tilbud på Volvopenta valgte jeg at få lagt en ny D1-30 med MS10 og tre bl. propel i båden.
I den forbindelse fik jeg også renset tanken og det var tiltrængt.

Det var og er fortsat en stor glæde at have investeret i den sag og jeg kan varmt anbefale AH Marine´s yderst kompetente og dygtige folk til at tage sig af den sag.

Den gl. motor var blevet for svær at starte, den osede, larmede og stank.
Og ikke mindst spørgsmålet " Hvornår går kan den ikke mere ?"

Mvh
Kim

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også