Kan mit vindue fixes eller er det nyt på?

Jeg er gået igang med at male vinduer, og et par af dem har det skidt, jeg håbede de kunne reddes, men jeg har lige kradset lidt i dem idag, og ved ikke om sådan noget kan fixes. det her er det værste hjørne, nogen af de andre hjørner har også lidt men ikke lige så slemtl, det behøver ikke være en løsning der holder de næste 50 år, men gider heller ikke en masse arbejde for noget der kun holder 5 år.. så hvad er jeres mening, kan det fixes. det skal siges at jeg har ikke fået kradset alt dårligt træ ud endnu.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ikken nemt men der kan vel altid sættes en "lus" ind (et stykke træ der er tilpasset) men skaden/rådet er sikkert opstået p.g.a. manglende vedlighold/maling det ser ikke umiddelbart ud til at det vindue tidligere har fået maling og så rådner det altså.

mfrost skrev den 16-07-2018 11:05:16

ikken nemt men der kan vel altid sættes en "lus" ind (et stykke træ der er tilpasset) men skaden/rådet er sikkert opstået p.g.a. manglende vedlighold/maling det ser ikke umiddelbart ud til at det vindue tidligere har fået maling og så rådner det altså.

 Jeps det ser skidt ud, det er delvist min egen skyld, vi har boet her i 8 år, men det var allerede skadet da vi flyttede ind, så måske skaden allerede var sket der..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

personligt ville jeg nok skifte det vindue et nyt trævindue malet fra fabrik fåes fra 14-1500 kr. og opefter

Udskiftning af bundkarm er en simpel operation. Du kan gøre det selv eller få en tømrer til opgaven.

Prisen og tidsforbruget er stort set den samme om du laver en nødreparation eller gør det ordentligt første gang.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 16-07-2018 12:14:08

Udskiftning af bundkarm er en simpel operation. Du kan gøre det selv eller få en tømrer til opgaven.

Prisen og tidsforbruget er stort set den samme om du laver en nødreparation eller gør det ordentligt første gang.

 ja og hvis det kun var det og resten var fint, så havde jeg nok også gjort det, men jeg kan også se skader i flere af de andre hjørner, og vinduet ved siden af har også lidt, så begynder og tænke det er lidt for meget arbejde, det er noget dyrere og få skiftet begge vinduer, især fordi vi skal have nogen ret kraftige lydruder i, men de nuværende ruder er vist ret dårlige isoleringsmæssigt, og skulle de også skiftes, så kan det vist ikke betale sig..

jeg må hører om nogen priser på at få skiftet dem, heldigvis er det kun de 2 syd vendte der er i så skidt stand, øst, vest og nord ser ikke ud til at være i så dårlig stand så de ikke kan slibes og males

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er nok en fornuftig disposition med en udskiftning til nye vinduer, da andre faktorer som lyd og isoleringsgrad også spiller ind.

Undersøg samtidig eventuelt tilskud til energiforbedringer - det luner om ikke andet, så på tegnedrengen   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nå jeg gik på nettet og fandt et af de der 3 tilbud ting, jeg får så også kontakt til 3 tømrer, de 2 af dem har været ude og kigge og måle, den sidste der ikke var ude og måle ringede og bad og nogen ca mål så ville han sende et tilbud.. jeg har modtaget 1 tilbud fra en af dem der var ude og måle, og det er på 19500 kr, det er muligt de andre tilbud bliver billigere, men det er godt nok dyrt. så nu er jeg gået igang med at fixe vinduet, 


Jeg har skåret det meste af det dårlige af, der skal fjernes lidt mere, jeg kan ikke bare skære et helt firkantet hul ud og lukke mekanismen som godt kan ses i bunden, skal jo stadig kunne kører frit derinde, så er igang med at skære det i niveau, også skære en klods rimelig præcist så den passer i de forskellige lag, det skal nok blive besværligt, og jeg er ikke den store emil fra lønneberg, men håber det går, så vil jeg sætte klodsen i med godt med lim på samtlige flader(undtaget der hvor låse mekanismen er)  og lave nogen huller til undersænket skruer, og til sidst fylde div kanter ud med plastik træ.. 

De andre skader på vinduet rundt omkring, ser ud til jeg godt kan slibe dem ned og male over med godt med maling, og håbe på det holder de 10 år jeg forventer..

Hvordan lyder min plan?? 

Har du rådskadedækning på din forsikring? 

Jeg har netop fået forsikringen til at dække 1 vindue og en bundkarm. Det er ikke mange penge, men netto får jeg vel et tilskud i niveau tkr. 10

Nej desværre, vinduerne var allerede beskadigt da vi flyttede ind, så det står på vores forsikring. at jeg så ikke har gjort noget ved det i 8 år gør ikke sagen bedre

@Pizza... Fair nok. Der er bare mange der overser muligheden for dækning. :-)

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også