Træterasse montering på sokkel nyt hus ?

Hej


Skal til at bygge en træterasse til vores nye 2018 hus. 

Er dg blevet lidt i tvivl om montering på soklen er så god en ide efter at have læst dette:

https://www.bolius.dk/skal-bygge-traeterrasse-hvordan-fastgoer-jeg-rammen-til-husets-fundament-39811/


Hvad er jeres erfaring/mening ?

Hej Skal til at bygge en træterasse til vores... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 16-07-2018 18:52:38

Ja det ville blive noget af en udskrivning. har du tænkt over at lave fald på så vandet løber af? jeg har lavet 1cm på 3m det betyder at brætterne er tørre inden for en time efter at det har regnet. Men mine brætter er også vinkelret på huset så et det lettere at lave et fald.

 Ja vill gå med de der 1cm pr. meter ca. Og tænker jeg nok ikke skal have rillerne op af når jeg lægger dem parallelt med huset, så står vandet vel i rillerne. 

Har godt overvejet om brædderne skulle vinkelret eller parallelt på. Kan se man anbefaler de skal vende modsat trafikken  

Tror jeg  tager 27x145 brunimprægneret brædder for at få lidt bredde på. 

Tænk lige på at 1cm/m er 14cm på hele længden. det kommer til at se skævt ud. har du tænkt over at du kunne lave brætterne vinkelret på huset og så lave noget sjovt i hjørnet med nogle skrå brætter. Hvi du forstår hvad jeg mener.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 16-07-2018 20:03:41

Tænk lige på at 1cm/m er 14cm på hele længden. det kommer til at se skævt ud. har du tænkt over at du kunne lave brætterne vinkelret på huset og så lave noget sjovt i hjørnet med nogle skrå brætter. Hvi du forstår hvad jeg mener.

 Kommer an på retningen det falder. Nu mente jeg blot et fald ud med de 3,8m 😉. Men ja giver vel ingen mening den vej. 

det har jeg ikke lige tænkt på. så skal vandet løbe ud over siden af brættet. Måske kan det du, men så kan du jo i hvert fald ikke ha rillerne opad.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis