Påført olie fortrydes

Hej LDS

Håber der er en hurtig hjælpende hånd til mig...

vi har fået pudset vores nyligt frilagte hanebåndsspær ned og var nu kommet til at de skulle have olie. da vi har givet ca. halvdelen af det første spær olie, står konen næsten grædende og spørger om hun er ond hvis hun bedre kunne lide dem uden behandling (de har ikke haft behandling siden huset blev bygget i 70 så jeg tænker det heller ikke er et krav nu), men hvordan kommer jeg olien på det halve spær til livs. det er lige påført for en time siden....

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil sige - fortsæt - det kan ikke omgøres.. men det virker selvfølgelig voldsomt i begyndelsen (14 dage) og så har hun vænnet sig til, at det bare skal være sådan..   

Men smid et par billeder - så kan det være, at der kommer en klog på banen, og har et andet råd end mit  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

kan trærens i rigelig mængder og en puds i sidste ende ikke gøre det af med det???

hun siger det er min skyld da hun har sagt i lang tid at det var helt som hun ville have dem og at jeg har fortsat med at diktere en form for behandling.... der er nok en lille sandhed i det desværre, men jeg skal ikke ud i skilmisse grundet spær i fejlfarve   

Det eneste du kan gøre er at tørre evt overskydende olie af, den olie der er trukken ind kan du intet gøre ved.

Men er det i samme rum, bliver du vel nødt til at give resten af spærene også, så det ser ens ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Arhh - kan en god middag ikke formilde fruen?   
Og måske et argument om, at det opsamler mindre støv, at overfladen er behandlet  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja sådan er det nogen gange når man ellers ville gøre sit bedste. Er det klar olie kan jeg nu ikke se den store forskel hvis de alle har fået noget. Det med at stoppe halvvejs ses nok tydeligts.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

vi har forsøgt at rense det kraftigt ned med vedvarende afskrubning og påførsel af trærens... umiddelbart ser det ud til at det kan reddes det bliver i hvert fald lysere igen og mindre fedtet... nu må vi se...

Ikke for at træde i noget.. men skulle hulemanden ikke komme "bare lidt frem her"..??
Ellers håber jeg da at fruen er med i "Vi'et" her??  "vi har forsøgt at rense det kraftigt ned med vedvarende afskrubning og påførsel af trærens"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

her er fruen bestemt med i det... hvis ikke det er væk i ´morgen nå'r det er 'tørt går hun igang med olien igen ;-)

  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvilken olie er der brugt og var det pigmenteret?



 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis