Lamelhegn

Hej

Jeg har et eksisterende hegn, som skal udskiftes. Jeg tænker at jeg vil lave det selv og det skal være en kopi af Plus' Tokyo hegn

Lamellerne skal være hvide og jeg regner med at der skal være ca. 2 cm mellem hver lamel.


Mit spørgsmål er så, hvilket materiale vil være bedst at lave lamellerne af. Kan man bruge 25 X 50 mm. trykimp. klemlister til formålet? – eller er de skæve og for tynde?

Hvad vil I anbefale?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener klemlister er for ringe kvalitet. Hvis du har bord/gulv rundsav kan du købe 100 x 16 mm brædder og flække dem. Så har du ca. de rigtige mål. Du skal dog køre på den savede kant med høvl - overfræser eller grov slibepapir. 

Her er eksempel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej,

Jeg er ny her på forummet, men ville da lige dele denne løsning med dig :-)

Der er bare brugt trykimprægnerede revler som så er malet, men trykimprægneret er nok ikke så godt hvis det skal males hvidt? 


Håber det kan give lidt inspiration? 


Mvh Anja


DIY er for alle :-)

Nu er jeg endelig ved at være der, hvor jeg skal igang med det her projekt – ja, det trak vist ud :D

Anja, det er en flot løsning du har lavet. Det er sådan en løsning jeg er ude efter. 

Du skriver revler? – dem kender jeg kun fra vesterhavet ;)  Er det blot almindelige brædder som ev elmand også foreslår?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også