Hvilken træ/alu vinduesproducent?

Vi skal have skiftet vinduer på vores 70’er hus. Til træ alu, med en vandret sprosse i midten. Hvilken producent anses for at være den bedste, eller hvilke har I erfaringer med?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det ikke for at være lyseslukker. Jeg mener kun dette som et velmenende råd. Hvorfor vil du have en vandret sprosse?

Hvilket formål tjener den? Jeg var selv ved at vælge det samme for nogen år tilbage, fordi det var “moderne” og tendensen. Men vindues sælgeren fik snakket mig fra det. Han gjorde mig opmærksom på at den faktisk bare er i vejen og sidder lige i “synsfeltet”. Plus det er mere træls at vaske vinduer. Det er noget jeg har tænkt på, hver gang siden, når jeg har været i et hjem hvor der er “vandret sprosse” i vinduerne. De generer mere end de gavner.

Håber ikke du opfatter mit indlæg negativt.

Sidst vil jeg give et lille input til det du spørger om. Jeg har rationel træ/alu i mit hus fra 2015, og er rigtig glad for dem. Har ikke haft nogen problemer overhovedet. (Burde der selvfølgelig heller ikke være efter 3 år)

Ellers kender jeg flere der er glade for både Velfac og ideal combi

Efter :in mening er spørgsmålet på linie med hvilken bil er bedst !!!!! Desuden er jeg helt enig med byggebob, jeg syntes at du skulle prøve at sætte en pap strimmel på 12-15cm i bredden og montere den tværs over dine nuværende vinduer. Så håber jeg at du kommer på bedre tanker og dropper den ide....... 

Hvis ikke den vandrette sprosse, hvad ville I så vælge, taget i betragtning det er et 70’er hus? 

Det er rødt/brunt  

jeg har selv træ/alu i antracit og rødbrune sten. passer ganske godt 

Vi havde overvejet hvide vinduer. Spørgsmålet er så bare hvad udhæng, sternbrædder og trægavl skal have af farve

Du kunne jo evt vælge antracit vinduer, Hvidt udhæng, antracit Stern og gavl.

På den måde er lodrette flader i en farve, og vandrette en anden. 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis