Erfaringer med Litex-plader

Så i "Ide-nyt" nr7. en plade til vådrum som hedder Litex.
Kan både bruges som væg og gulvplade i vådrum.
Er der nogle der har prøvet denne plade?
Er selv igang med badeværelsesprojekt, og har derfor fået denne plade i tankerne, måske istedet for Knauf GF gulvpladen.

http://www.litexdanmark.dk/

m.v.h.
Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige Litex pladen kender jeg ikke. Men et lignende produkt, også en PSX plade ( Ekstruderet Polystyren plade ) der bla anvendes som gulvisolering kender jeg og jeg ser ikke den store forskel mellem disse. Den plade jeg kender lidt til er en svensk isolerings plade. den er rimelig hård og det er samme materiale der anvendes ved isolering fx campingvogne osv.

Pladen er sikkert anvendelig hvis den beklædes med et eller andet som yder beskyttelse da den er "blød", ikke blød som hoved puden men heller ikke hård som fx en gipsplade.

Produktet er godkendt og testet så det skal nok virke.. og fx til opbugning af rammer omkring et spabad kan det være let at arbejde med, så mulighederne er der da. Men som fx en vinge på en brusekabine tror jeg pladen vil virke for blød og være svær at fastgørre...

Mere nogle betragtninger end fakta !!

Venligst Njord 8)

MVH Njord
jeg havde tænkt mig den i forbondelse med wirsbo gulvarme fordelingsplader og med en flisebeklædning ovenpå
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også