Pænt springvand, hvor køber man det?

Vi vil gerne have et pænt springvand i vores have, som er flot at kigge på, beroligende at høre på, og giver mulighed for at fugle og hunde kan drikke af det.

Det må på ingen måde være muligt for børn at drukne i springvandet. Derudover skal vandet være så meget i bevægelse, at der ikke kan udklækkes myg der.

Springvandet skal være rundt, og have en diameter på ca. 1,5 m.

Men hvor køber man sådan et springvand?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har givet min version i dit tidligere indlæg, om det runde springvand. Rionet lige under vandoverfladen, og jeg har fået mange bemærkninger om hvor grimt det er. Men der skal man stå fast.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Et alternativ til rionet kunne være dekorative søsten der fyldes i kummen til samme niveau som et eventuelt rionet.

Det er tilladt at samle søsten fra kysterne i mindre mængder til eget dekorationsbrug.

Vand i bevægelse som et springvand forhindre myg. De trives og formerer sig kun i stillestående vand.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 16-07-2018 11:59:01

Et alternativ til rionet kunne være dekorative søsten der fyldes i kummen til samme niveau som et eventuelt rionet.

Det er tilladt at samle søsten fra kysterne i mindre mængder til eget dekorationsbrug.

Vand i bevægelse som et springvand forhindre myg. De trives og formerer sig kun i stillestående vand.

 Det er ikke helt korrekt Rantzau. Du må kun tage det med du kan have i din hat fra kysten, dog undtaget fanget fisk. Det er en regel der er tudsegammel og stadig gældende. Skal man have mere med sig skal man have en udvindingstilladelse af de myndigheder som pågældende arealer høre under og naturligvis lodsejer.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ok men man kan vel gå nogle gange med den ht  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

OK - Det var mine børn der i sin tid slæbte søsten med hjem. Strandfogeden har nok været mildt stemt over for børn.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis