Vandskjold/plet på sæbebehandlet egetræsbord

Hej

Vi har et sæbebehandlet egetræsbord, hvor der i går væltede en vase og vandet løb ud på bordet. Men vi opdagede det først efter nogen tid og da var vandet vist trængt ned i træet. Og nu, efter det er tørret op kan vi se en stor plamage, dog uden mørke rande. Det ser nærmest ud som om bordet er rent der og resten beskidt. Hvad kan vi gøre ved det? Hvis vi sliber det, så bliver den ny lyse plet vel lysere endnu, eller?? Jeg har sådan en lille trekants slibe "mus", kan jeg bruge den evt. hvis der skal slibes, eller kan jeg nøjes med at vaske resten af bordet af med evt. sæbespånevand? Sender lige et billede med af fadæsen-

Venlig hilsen

Jane Vestrup

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du prøvet træ rens 

Hej jetdirect

Nej, det har jeg ikke, jeg har ikke lige sådan noget, men måske man skulle prøve det først. Hvor køber man det?

bilka, xl, haraldnyborg

https://www.harald-nyborg.dk/p3584/...tr-droppen

men sæbespåner skader nu heller ikke og prøve, hele bordet skal blot behandles

jeg har selv renset et massiv Jutlandia havebord bord der virkeligt var hærget med vandringe og lign og det blev som "nyt", der blev brugt borup træ rens.

Okay, tak. Var efter dit svar inde og google trærens, men synes det eneste jeg kom frem til var Trip Trap trærens til sæbeeg. Bordet skulle jo gerne ligne sig selv igen, selvom det ikke gør noget det bliver frisket op. Men som du skriver, det er så hele bordet der skal have en tur. Jeg havde håbet jeg kunne nøjes med bordpladen og så kanterne. Nå, men der er jo ikke andet at gøre end at gå i gang. Takker.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis