Hjælp! Hvordan glatte gasbetonvægge?

Hej. Mine mure eraf gasbeton fra ca. 1965. De er først malet hvide og derefter er der limet store krydsfiner(?)/træpaneler på. Det hele indendørs. Jeg vil gerne lave væggene om til glatte hvide vægge. Hvordan gør jeg det? Hvilke materialer?

Jeg tænker at panelerne skal af da de ikke er limet ordentligt og finish ved vinduer og døre og loft og gulv er elendig.


PerDahlstroem
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Riv panelerne af og rens blokkenne for lim, hvis der er noget.

Du har nu også chancen for at gå revnede fuger efter med multipuds.

Hvis væggen er meget ujævn vil jeg pudse den op med multipuds for at gøre den glat.

Hvis den er plan nok, men bare grov og hullet at se på, kan du give den forankringsgrunder og bruge grov og eller medium sandspartel. Herefter filt og maling.


Elektronikteknikeren

Vil gerne følge tråden da jeg har samme problem :-)

Hidtil har jeg fundet frem fra Danalim's kundeservice er at grov letspartel skulle kunne hæfte og udfylde mine ujævne gasbetonvægge

https://www.danalim.dk/produktkatalog/byggeri/spartelmasser/letspartel-grov-624

Alternativt skulle Weber multi 292 kunne klare noget lignende hvis du er ferm til at lægge det glat op (jf Weber's kundeservice)

Men har ikke fået prøvet det endnu

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak Gregersen og Silas! Jeg ved ikke endnu hvordan væggene ser ud når paneler tages af. Hvordan fjerner jeg bedst limrester? Kan de produkter i beskriver anvendes oven på den hvide maling? Jeg er ikke (helt) i gang endnu. "Katten om den varme grød!" :-) Starter nok med en enkelt mindre endevæg og ser om jeg kan magte det.


PerDahlstroem

Jeg ville prøve at fjerne limresterne med et carbide slibebræt


Morten

Eller en form for skraber, afhængig af limtypen.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ok Tak. Jeg må lige se når jeg får hevet nogle plader af, hvordan det ser ud og så prøve jeres råd med limresterne.



PerDahlstroem

Et carbide slibebræt er meget godt hvis det er limet med fliser klab/ puds lim.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også