Er dette dårligt tømrerarbejde ? (ny træfacade er det klamphuggeri?)

Jeg har fået lavet træfacaden på huset, mens jeg maler ser jeg at der er sprækker i træet er det OK? Holder det vand ? Jeg har givet det lak og så skal det males se foto, jeg syns ikke det ser OK ud altsammen, så er sprøgsmålet om jeg skal klage - det var ideen at det firma skulle lave fler ting for mig men nu er jeg skeptisk.  Er dette klampehuggeri ? Sprækket træ, søm der mangler osv.

  


Bornholm er et dejligt sted.
Jeg har fået lavet træfacaden på huset, mens jeg... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
FoXX skrev den 12-07-2018 22:46:38

 Akryl fugemasse? Udendørs på træværk? Nahh, så skal der males hver 14. dag

Mvh.

Mikkel


 Ja hvad er problemet ? Jeg og andre har da anvendt metoden med fint og holdbart resultat på bræddebeklædning og iøvrigt også pudset murværk. Man sørger blot for at skure det godt ind i revner og sprækker, hvorefter det fint kan males.  

Ps. En bekendt havde engang for nok snart 10 år siden fået murbier i fugerne på husets murstensfacade. Han proppede hullerne til med akryl fugemasse og kastede noget fint strandsand på fugemassen (så det lignede mørtel) det holder den dag idag. 

Ja, pænt arbejde er det ikke.  

Det er 1 på 2 beklædning. Marvsiden ud, 1'eren skal have et søm i hver side af brættet uden at gå igennem bagvedliggende 2'er, ellers vil brædderne højst sandsynligt flække, som man også kan se på billedet. 

Revnerne er vindridser. Vil du fuge, så brug en overmalbar byggefuge fx en vinduesfugemasse

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Normalt opløses acryl i vand og fugtige omgivelser og den svinder over tid så mon ikke Den bekendte der har brugt acryl i et murbihul og sækket me sand har brugt silicone istedet....., acryl er til udendørs og silicone er til både inden og udendørs samt fugtige omgivelser.

Men for at svare lidt på trådstartes spørgsmål så er det naturlige svind revner kan ikke undgåes dog bør planken på billede 2 udskiftes den er revnet ved sømning. Og ja de steder mangler søm skal jo sømmes og det brændt der ikke har fået søm bør udskiftes, da det sikkert har slået sig så meget at det ikke kan udbedres uden væsentlig skade på træet.

Nope, når jeg skriver akryl/acryl-fugemasse så er det altså det, og intet andet.   Det er korrekt det svinder lidt når det hærder op, men det betyder absolut intet når det er malet over, heller ikke hvad angår fugt, da der netop ikke kan trænge fugt gennem en ordentlig maling. 

Annonce

Jeg har givet grunder en gang, overfladen er stadig meget ru, så jeg tænker at give grunde 2 gang for at spare på malingen. Så kommer det vanskelige med at tale med håndværkeren (og hans kone, som tolk) Skal jeg forlange at de fejl der er rettes op?  



Bornholm er et dejligt sted.

tak for gode råd. 

Jeg bor i Norge og har set en del eksmepler på træ som bare rådner og falder af, de lokale fjellaber som jo ved alt om træ siger det er fordi man i en periode brugte plasticmaling som kvalte træet så at sige.


Bornholm er et dejligt sted.

Ja du skal påtale det, enhver håndværker med respekt for sig selv ville ikke lave sådan noget sjusk.. Når man betaler sig fra det skal det være i orden.

Mvh.

Mikkel

Det er altså sjusk og klamp dette her?  Det kostede en del.


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også