Dampspærre ved gulvvarme, let terrændæk

Hej

Vi skal renover en del af vores hus, og jeg tænker at ligge gulvvarme under den afsluttenede gulv.

Konstruktionen kommer til at bestå af strøer og rockwool, gulvvarme i plader, gulvpap, afsluttende gulv. Jeg vil jo være fristet til at ligge dampspærre på betonen, da varme fra installationen også vil varme nedad og derved også varme betonen således at der afgives fugt opad. 

Dampspærren skulle placeres med 200 mm overlæg samt ført op til øverste kant af fodlisterne?

Er det helt galt - nogle erfaringer? 


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har jo rockwool (hvor meget?) imellem gulvvarmen og betonen, så jeg kan ikke se du har brug for nogen dampspærre der. Ligger betonen direkte på jord?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

huset er fra '69, så jeg antager at man lagde isolering under betonet, nok ikke meget, men stadig. Sidst jeg målet havde jeg 9 cm fra beton til afsluttede højde, så jeg får omkring 50mm rockwool i gulvet.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

fandt lige vores byggetegninger på weblager.dk, og der er IKKE nogen form for isolering i gulvet.

Det giver lidt en anden udfordring omkring varmetab ned af.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Hvis det er opholdsrum som skal være opvarmet hele vintersæsonen så skal du ikke installere gulvvarme med så lidt isolering og så meget varmetab. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

jeg går i tænkeboks omkring hvordan projektet kan gennemføres og om det er muligt!!!


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Jeg ville bryde gulvet op til 50-60 cm under niveau - og så et par cm groft sand/leccanødder og så 30-35 cm flamingo + PE folie ovenpå, og så 12 cm beton/armering/slanger m.v. og så afretning - til sidst  flydende gulv.

Det er billigst i både opbygning og på varmeregningen i længden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis