Stikdåse

Er der en venlig sjæl som forklare mig om mit lille problem herinde??

Har købt en Saga 27 motorbåd, som har stortset det hele. Så det er jo bare fantastisk. Men men. . . Da jeg skulle bruge en af stikdåserne kan jeg ikke få hanstik til at passe ind i hunstikket i stikdåsen 🤔🤔Kan man få en adapter til sådan en stikdåse?? 

Mvh Brian Grøn

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er sikker på at det ikke er en 12 V dåse?

Mvh.

Mikkel


En rejseadaptor, men de er ikke specielt kønne.

Jeg har et gammelt sæt liggende, som består af 3 forskellige små “ben”, men de er sorte!

Passer afstanden med et alm. stik, således at det bare er tynde ben som kan komme ind? Så har man nok blokeret for tykke (og dermed kraftige) forbrugsgenstande.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Afstanden passer til alm stik. Men det er kun tynde ben som kan komme ind.

Så jeg skal bare ud og finde en adapter?? Og hvor ved i hvor jeg kan finde sådanne nogen til stikket??

Og tak for jeres rilbagemeldinger 👍👍

Du googler bare "rejseadapter", der findes masser til rimelige priser. Helt nede fra 29 kr. + porto. Findes også i fysiske butikker som Thansen, hvor du bedre kan se varen før du køber. 



Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

Tror ikke der er tvivl om at det er 12 volt, og derfor forskellige tykkelse ben, så stikket ikke kan vende forkert.

Var det mig ville jeg udskifte stikket til et "cigarstik"

Kunne kun lige finde denne her i hvid, der er noget tv/sat stik også, men mon ikke de findes bar som cigarstik også.







https://www.boatlab.dk/stikdase-m-12v-cigarstik-and-tv-sat-udtag-gra


Vi prøver igen, i morgen --

Hvad med lige at måle spændingen i stikdåsen inden noget laves om, så fat i måleinstrumentet.


Søren O

Det er 12v. Der var en som sendte mig et billede af hans hanstik som er usb. ER det en adapter??

Det ligner en 230 volt usb lader...

Men den kan jo være modificeret til 12 volt...

Men som Søren foreslår, få lige målt hvilken spænding der er.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis