Trailer blinklys

Hej

Jeg har en brenderup havetrailer, hvor det højre blinklys bagpå lyser konstant, uanset om der bliver blinket til højre eller ej. 

Jeg har to biler, og problemet er der kun ved den ene, hvor det er et nyt 13-polet stik der er monteret. Traileren er 7-polet, så der er en adapter imellem. Den anden bil er et gammelt 7-polet stik. 

Stikket på traileren er gammel, slidt og irret, så havde en klar mistanke om, at det var her synderen var, men når det virker på den anden bil, så kan det vel næsten kun være adapter eller el på bilen?

Er der en autoelektriler eller andre med erfaringer i ovenstående problem, der kan give et bud på hvordan jeg selv løser det?

Vh Anders


Vh Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Start nu med at skifte stikket på traileren. Når blinklyset lyser konstant, så er det stelforbindelsen der er galt med et sted.


Søren O

Ja køb et nyt stik. Der skal normalt ikke bruges kabelsko. Når du skal tilslutte ledningerne til det nye stik, så klip den gamle ledning af ca. 1 centimeter længere ude end normalt. Så har du farven på ledningen (på det gamle stik), så du til slut kan kontrollere at alt er samlet rigtigt. 

Der kan selvfølgelig også være andre steder hvor der er galt med forbindelserne, men nu når stikket ikke ser godt ud, så start der.


Søren O

Det kan sagtens være værkstedet der har monteret forkert da de lavede el til trækket, har oplevet det på min svigermors bil. Men fornuftigt at starte med at skifte det gamle trailerstik, så du får ryddet usikkerhed af vejen.

Køb stikket i Harald Nyborg.


Elektronikteknikeren

brenderup har et udmærket skema for  el tilslutning på nettet. Har det selv hængende i skuret, når man ikke får krogen ordentligt på.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis