Bygge op til kip.

Dav. Lad os sige at der engang var en for et par år siden der fik den geniale ide at han ville have papiruld på loftet. Nu har han så fundet ud af at han gerne vil bygge helt op til under kip under renovering af stue..

Tænker bare at pille loft pladerne ked dog lade papirulden falde ned på stuegulvet og derefter skovle det op i nogle sække.. Det papirer er det muligt at bruge det igen i loftet efter jeg har sat plader på? Hvordan indlæser man sådan  også i hulmur? Tænker det muligvis er lettest lige efter at der er kommet dampspærre på? Der behøves jo som sådan ikke en dampspærre men jeg må godt bruge den til papiruld?  Så slipper jeg for at skulle lave huller i nye gipsplader. Tænker at jeg vil lave en alt forarbejdet også få en til at komme og blæse det ind. Men vil helst at det bliver let og hurtigt og billigt som overhovedet muligt for begge parter.. Kunne også bare smide papirulden ud også smide Rockwool på istedet. Det kan jeg gøre selv.. Kunne jeg lægge papirulden under gulvet istedet med dampspærre? 


Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug rockwool som du selv er inde på. Det andet er for dyrt.

I mine øjne bruges papiruld der hvor det ikke er nemt at komme til at bruges rockwool. Så hvis du har gulvet oppe, så brug rockwool. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg tager gulvet op. Men jeg har en voldsom masse papiruld i overskud så :/ det bliver et stort arbejde men tænkte at jeg kunne samle min nuværende papiruld i sække også bare hælde papirulden ned imellem spærene under gulvet. Ville gerne at jeg kan fører min dampspærre videre fra gulvet i det tilstødende rum. Men man må da vist ikke have 2 damptætte membraner? Så enten er det papiruld uden dampspærre eller Rockwool med. Er det rigtig  forstået? 


Martin

Uden at kende til din konstruktion under gulvet, vil jeg ikke mene du skal bruge dampspærre i gulvet. Heller ikke pga dit valg af papiruld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis