Vw UP -AC

I vores UP fra 2012 virker ac ikke.kan det være kompressoren der er defekt,eller kan det være en anden ord sag,hvis det er kompressor,er der så nogen der har en ide om hvad det vil koste at få lavet.😊


Fj
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan udmærket være kompressoren, der er defekt. Det koster 5-7000 kr. at reparere. Men i første omgang ville jeg få undersøgt, om der er væske nok på anlægget. Det er ikke nok at få målt trykket. Få suget den gamle væske ud og få fyldt op til den mængde, der er foreskrevet.


fase

hvis du får aircon efterset, som anbefalet, for hvert 3. år, er du sikret betydeligt. Hvis du pumpe kan holde til det, er det middeldyrt at reparere. men hvis din pumpe ikke kan holde til at køre uden kølemiddel, er du på den. Mange biler stopper pumpen automatiks, hvis trykket falder.

Husk også at bruge aircon om vinteren. De O-ringe, der samler rørene, tørrer ud.


 

Tak for svarerne,køre måske med skidtet, og handle senere på året.😟😟


Fj

.... Og så få så meget mindre for bilen...? Det første en sælger vil gå efter, er ny fordamper og ompakning af rørene - måsk kompressor. Du får et nedslag på 15-17.000


 

Klimaanlægget i min mors DS3 holdt også pludseligt op med at virke. Det viste sig at skyldes et stenslag foran under bilen. Hun meldte det til sit forsikringsselskab - de dækkede sørme!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis