Kan ikke starte når den er varm

Hej

Jeg har en båd med en Chevy 5,7 L V8 motor.
Jeg har lige skiftet tændrør, tændkabler og fordelerdæksel samt beszinpumpe.
Den starter første gang, og spinner som en mis, men stopper jeg den kan jeg ikke starte igen. Den tager lige ind omdrejninger og dør med det samme.
Tænker det er karburatoren? Er der nogle der ved løsningen på problemet?

På forhånd tak

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I hvor lang tid kan motoren gå hvis du ikke stopper den ?

Hvis motoren er uden elektronik, er der kun to ting der kan være skyld i den opføre sig som beskrevet.

  1. Benzintilførslen og så skal der sidde en elektrisk benzinpumpe på motoren.
  2. En dårlig tændspole eller kondensator.

Men lad os lige høre lidt mere til motorinstallationen inden ......................    




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg tror på det med benzintilførslen. En 5,7 liters er temmeligt tørstig. Ved 20 knob bruger den nok mindst en liter pr. sømil. Det er en liter hvert tredie minut, så der dannes hurtigt vakuum, hvis tanken ikke kan få luft. Prøv at tage tankdækslet af, hvis motoren ikke vil starte.


Finnband

Når den ikke ville starte, så prøv at tjek om der er gnist på tændingen. Er der gnist, er det karburator problem, enten den er druknet, eller får for lidt benzin.

Er den med automatchoker ?

Er der elektrisk benzinpumpe?

Men en god ide at tjekke tankudluftningen, som nævnt i ovenstående indlæg.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for de gode forslag.

Tank udluftningen er fin og er afprøvet.

Der er sat helt ny elektrisk benzinpumpe på, samt fordelerdæksel, tændkabler og tændrør.

Motoren behøver faktisk bare at gå i tomgang 4-5 min, hvis jeg så stopper den, så vil den ikke starte.  Når jeg drejer nøglen, så tager den lige omdrejninger 1-2 sec og så dør den.  Har mistanke om at den skyder noget op i luftfilteret, fordi den begynder at luget af benzin når jeg forsøger at starte den. samt at den ryger lidt fra luftfilteret?

Prøv at tjek om den står rigtig i tændingen, det kunne jo tyde på den står forkert, når den skyder i luftfiltret.

Når den lugter af benzin tyder det på den får for meget,.

Er der automatchoker på ?

Sejler den ellers fint nok?



Vi prøver igen, i morgen --

Den sejler fint nok, og oplever kun problemer nå jeg vil starte den når den er varm.

Der er manuel choker på. alstå jeg pumper to gange inden jeg starter den når den er kold.

Det har ingen effekt om jeg pumper eller ej når den er varm. Normalt pumper jeg ikke når den er varm selvfølgelig.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis