Kontrolenhed til metro 30l vandvarmer

Hej

Jeg tror min kontrolenhed er lidt slidt i området omkring 60 grader, jeg har søgt på nettet, men det ser ikke ud til en sådan er lige til at finde.
Grundliggende er det potmeteret der er nedslidt, men en ny kontrolenhed er at foretrække.

METRO 907 30L firkantet udgave, altså ældre model.

Nogen der har en idé om delen overhovedet kan skaffes.

M.V.H. John



JM
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg splittede min ad og rensende kontakterne med fint ståluld og kontaktrens, så kørte den igen og det kostede kun en times fritid

Det lyder som en rigtig god idé, det vil jeg prøve :o)


JM

Mon ikke controller og termostat er det samme   

Den første jeg satte billede ind af, er bare uden drejeknap monteret.

Metro termostat


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hej 

Er der nogen der har billeder af indmaden, jeg vil selvfølgelig åbne og se hvor tilgængeligt det er.

For at der ikke skal herske tvivl, tingen ser sådan ud.


JM
jmorten skrev den 09-07-2018 10:58:08

Hej 

Er der nogen der har billeder af indmaden, jeg vil selvfølgelig åbne og se hvor tilgængeligt det er.

For at der ikke skal herske tvivl, tingen ser sådan ud.

 Er ret sikker på den er som på det første billede jeg satte ind.

Men ved ikke om den er til at skille ad, ofte er sådanne ting jo klemt sammen og umiddelbart ikke beregnet til at adskille.

Men der sker jo ikke noget ved at prøve, du kan jo altid købe en ny termostat, eller en ny vandvarmer.


Vi prøver igen, i morgen --

Brug ikke ståluld, du resikerer at få fine jernpatikler i termostaten. Brug (vand)slibepapir korn 500 - 1000.


fase

Den du viste er anden generation, jeg gætter på at den der sidder i min, er en printplade med komponenterne loddet på og monteret indvendig med skruer, der skal nok komme en rapport.

Den med ståluld var jeg også lidt lunken på, så det bliver nok sandpapir, men i de "gode gamle dage" gav men  potentiometeret et par minutters gymnastik ind imellem og så slap man for problemer.

Der er lagt an til en ny vandvarmer, så vi får se.


JM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis