Udskiftning af sternbrædder. Størrelse?

Hej med Jer,

Jeg er ved at udskifte nogle sternbrædder på huset der har kendt bedre dage.

Men jeg kan simpelthen ikke finde nogle sternbrædder med de rette mål, hverken i Silvan, Bauhaus eller online. Er det en anden type brædder der anvendt? Eller er der noget jeg overser? Billeder vedhæftet her af de eksisterende sternbrædder.


På forhånd tak for input!


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sternbrædder findes i 3 udgaver: Over, mellem og under, så de kan sættes sammen.
De er standard 25x125 mm.
Dit bræt ligner en under selvom den ikke er vinkelret i bunden.
De fås også i 25x150mm, hvilket jo passer fint med dit billede.  

Og så lige Velkommen til  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej PinkHenrik,

Tak for velkomsten :-)

Hm, perspektivet på billedet snyder lidt. Brættet er helt præcist 25x140 mm... Og ja, det er en under. De er ret medtagne, og har oprindeligt været vinkelrette i bunden, tror jeg

Kan det passe at det alligevel er 25x150 mm jeg skal købe? :-) 

Hvis du skifter alle brædderne, kan du så ikke bruge de Under stern  der måler 22 x 132 mm.



Vi prøver igen, i morgen --

Ved at købe en 150mm kan du jo snitte lidt af. Det er sværere at finde en "pålæggerhøvl", hvis du køber de andre     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nu er nummeret mindre jo kun 8 mm smallere, så udskiftes hele udhænget, kunne jeg forestille mig der var en del penge at spare.



Vi prøver igen, i morgen --

Hej med jer,

Ved at søge lidt omkring kan jeg se at dem der er oplyst som værende 150 mm er inden forarbejdning, og de efter forarbejdning er 142 mm. det er nogle pænt ødelagte brædder så de har måske været 142 mm til at starte med. 


Tak for hjælpen og gode foreslag!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis