Støbning af gulv.

Hej.. Jeg står og skal støbe et gulv i en gammel stald bygning. Jeg går nu og overvejer hvilken cement jeg skal bruge..? Skal det være Aalborg basis eller er jem og fix cement go nok..? Rummet ska bruges til opbevaring og værksted på sigt, jeg regner med at bruge 6mm rionet.

På forhånd tak for svar.

Mvh Michael 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Cement fra jem&fusk udmærket til standard brug som i dit tilfælde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den fra J&F har en svagere styrkeklasse, i forhold til Ålborg Portland.

Men laver du en tilstrækkelig stærk blanding, vil det være udmærket.

J&F tager 32,75 kr for 25 kg for den billige, og 41,50 kr for Portland også 25 kg.

J&F Cement har styrkeklasse 42,5

Portland cement styrkeklasse 52,5

Ved ikke om der er helt hold i det, men skulle for et par år siden, bruge en del poser cement, spurgte i det lokale XL, her fortalte sælger at man lige så godt, kunne bruge Portland cement og lave en lidt svagere blandingen, så fik man en lige så stærk beton, til samme pris.

Og Portland Cement skulle være et renere produkt, og dermed mindre risiko for eksem mv.


Vi prøver igen, i morgen --

Til det projekt ville jeg købe J&F cement.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej,

For at opnå samme styrke, så skal du bruger 25% mere cement af den billige, hvilket ikke giver den store besparelse. Alt efter hvor meget du skal støbe er det værd at undersøge, hvad færdig blandet beton koster.

Husk to maskers overlap på samlingerne i armeringsnettet.


/K

Til det formål er det ikke nødvendigt med så høj styrke.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej, en 25 MPa vil være passende til et værkstedsgulv. Men uanset, hvilken styrke du vil støbe, så skal du stadig bruge mindre basis cement!


/K

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis