Gammelt indbygget armatur - hvordan skifter man det?

Jeg har i mit badeværelse et indbygget bruse-armatur der synger på sidste vers. Det er et enkelt greb. Jeg har fået det løftet af (var sat fast med to skruer), men der er ikke angivet mærke nogen steder - eller også er det slidt af i løbet af årene.

Hvordan giver man sig af med at skifte det? Kan man få en ny løsdel der passer oven på det gamle armatur? Det ligner ikke noget af det Hans Grohe man kan købe på nettet - det ligner ikke rigtig noget jeg har set endnu på nettet... det er sådan en firkantet javert der stikker ud, der passer ind i grebet.

Eller er eneste løsning at få en VVS*er til at pille det gamle ud, og sætte noget mere moderne i? Hvilket sikkert koster 50.000 kr for et par timers arbejde.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke tage et par billeder - måske er det Damixa.


Søren O

Den kan jeg ikke genkende. Prøv at tage et billede af dækplade og greb (som det så ud inden du pillede det ned).


Søren O

Jepper.. 

Det ser nyt ud fordi jeg lige har haft det badet i eddikesyre, men vil tro det er 35-40 år gammelt..

Annonce

Hvis man ser der hvor grebet møder "cylinderen", der er malingen skallet af. Plus den ene skrue knækkede af ælde da jeg skruede den ud. 

Har kigget på Hans Grohes produkter, det ser bare ikke ud til at front-delen passer ned over min indbygnings-del. Det betyder det hele skal skiftes, og det virker ikke til at det er noget for en ikke-fagmand, men jeg kan tage fejl ??

Fandt du ud af det? Ville gerne skifte vores 

Det er en gammel damixa bruser blandingsbatteri fra 1973 eller før. 
jeg har selv sådan en i min bruser kabine. 
ER man fingernem bør den renses og smøres. Husk at afbryde vandet inden du løsner de 2 messing skruer.
eller du bør find en termostat batteri til denne.  
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også