Støbning af gulv i hele huset

Hej alle sammen. Jeg er ved at rydde vores nyindkøbte 70’er hus, for eksisterende gulv, da vi vil lave gulvvarme. Huset er ca 150kvm. Er der ting jeg skal være særligt opmærksom på? Jeg har folk med der har prøvet det før, men jeg vil gerne vide lidt om det selv. Kan man i feks badeværelset støbe det hele af en gang, eller skal jeg lave en forskalling så brusekabinen bliver støbt seperat med fald bagefter? Jeg regner med at få betonbil ud, så umiddelbart vil det jo være at foretrække at få det hele ud på en gang. Desuden, nogle fif til at få det så jævnt som muligt? Jeg har revet flere vægge ned da de stod på eks. Gulv. Så det bliver næsten ét stort rum der skal støbes :) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Angående brusekabinen, så sæt noget forskalling op så du kan ligge et slidlag på (med fald)

Ellers er det bare at køre på med en svummer, evt. kan du jo leje en helikopter hvis det er et rimelig åbent rum.

Mvh.

Mikkel

Hvordan gør jeg egentlig det? Er det dampspærre(fugtspærre) oven på færdigstøbt beton, eller længere nede i konstruktionen?

Dampspærre kan virke som radonsikring. Her er lidt mere:

https://byg-erfa.dk/radon

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis