Korrekt brug teflon tape?

Jeg skal have skiftet nogle kuglehaner som skal sidde på et 1/2” rør, men jeg bøvler med at få brugt teflontape korrekt.

Efter hvad jeg har set af videoer, så skulle 8-10 gange viklinger være nok. Tapen dækker hele gevind i hver omgang. Når jeg så skruer ventilen på, så synes jeg at den går meget let på, altså helt uden brug af værktøj. Jeg skruer den ca. 3-4 omgange, da man hurtigt løber tør for gevind. Jeg har ikke prøvet at åbne for vandet, men det virker forkert at jeg kan skrue den på med fingerkræfter og ret let endda?


-I reject reality and substitute my own.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug noget gammeldags pakgarn og salve, det virker.

Måske gevindet på røret er skåren for løst.



Vi prøver igen, i morgen --

100 % enig pakgarn og salve..... enhver vvs’er villle ryste på hovedet over brugen af teflontape.... drejer du blot lidt retur på den samling så er den utæt. 

Jeg synes eneste fornuftige alternativ til pakgarn, er paksnor fra Loctite.

Det virker fortrinligt, men et lidt dyrt alternativ.

https://new.aplica.dk/webshop/produkt/loctite-55-snor/


Vi prøver igen, i morgen --

Når man bruger teflon tape er det lige til at skrue i med hænderne, som alle de andre skriver, brug garn og salve. Husk at ridse gevindet først.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Annonce

Så der er ingen der har noget til overs for tape? Underligt, da man ser det næsten alle steder nu.


-I reject reality and substitute my own.

Bruger tit tape, dog mest til måleudstyr. Og der virker det fint, paksnoren er lidt bedre, da man kan justere lidt mere, uden det bliver utæt.

Teflontape er velegnet til små dimensioner. Har man kun enkelte samlinger i f.eks. 1/2", så kan teflontape godt gå an, og det er da noget lettere blot at tage en enkelt rulle med hjem, end pakgarn og salve. Jeg sværger også til pakgarnsløsningen, men jeg gemmer også til senere projekter.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis