Udskiftning af gammel brændstoftank.

Jeg har for nyligt købt en ældre motorbåd,hvor benzintanken hang under loftet,i et par patentbånd,hvoraf det ene var rustet over! Derfor købte jeg en plasttank i Bil-Tema,hvor det var umuligt at få råd om funktionen. Påfyldningsstudsen og afgangen til motoren sidder begge ovenpå plasttanken! Men den gamle Korsørmotor vil jo ikke suge brændstof på den måde! Den har jo fået den "serveret",som man gør på en knallert,nemlig UNDER tanken! Og under første tur,knækkede benzinhanen,så jeg måtte be om slæb,ind til min havn igen! Hvordan i alverden får jeg den nye plasttank til at "føde" den gamle motor? En mand talte om,at man kunne få monteret en tryk eller vacuumpumpe et sted på motoren,så kunne det komme til at fungere! Hvad gør jeg nu,hvor intet fungerer?


prip

Jeg har for nyligt købt en ældre motorbåd,hvor... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej  Finnband

For nuværende har jeg et filter på slangen og det fungerer udmærket.


prip

Jeg regnede med at sætte tanken fast med patentbånd med gummi i mellem.


prip

Jeg beklager svar, men hvad en tank fra en gl. Ferguson eller lign.  


 

Det er ikke min båd.. Jeg ville ALDRIG montere en fast tank med  patentbånd! Ikke for at være pernitten eller noget, men det holder jo aldrig. Du kunne lige så godt montere med gaffa tape så..

Mvh.

Mikkel

Annonce

Mikkel. Hvilken løsning ville du foreslå når det er en gammel rund tank på ca 10 ltr? Og 50 cm lang.


prip

Få fat på noget tyndt rustfri båndstål, eller få klipper nogle strimler af en plade, det vil være en god løsning.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja et eller andet rustfast, patentbånd har intet at gøre der.. Det er ikke for at være keyboard kriger, men det er altså ikke sjovt at gå i hold midt på søen/havet

mvh.

Mikkel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis