Udskiftning af gammel brændstoftank.

Jeg har for nyligt købt en ældre motorbåd,hvor benzintanken hang under loftet,i et par patentbånd,hvoraf det ene var rustet over! Derfor købte jeg en plasttank i Bil-Tema,hvor det var umuligt at få råd om funktionen. Påfyldningsstudsen og afgangen til motoren sidder begge ovenpå plasttanken! Men den gamle Korsørmotor vil jo ikke suge brændstof på den måde! Den har jo fået den "serveret",som man gør på en knallert,nemlig UNDER tanken! Og under første tur,knækkede benzinhanen,så jeg måtte be om slæb,ind til min havn igen! Hvordan i alverden får jeg den nye plasttank til at "føde" den gamle motor? En mand talte om,at man kunne få monteret en tryk eller vacuumpumpe et sted på motoren,så kunne det komme til at fungere! Hvad gør jeg nu,hvor intet fungerer?


prip

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er nogen der ved hvor man kan få svejset en ALU tank eller lignende,vil jeg gerne høre om det,evt. hvad den slags koster! Ca 20-30 ltr!


prip

Hvis du kan finde en stuts til at skrue i, kan du jo bore et hul i bunden tanken.

Vil anbefale en du putter i inde fra tanken, og spænder den udefra med skive og møtrik.

Kender du en der har en metaldrejebænk, er sådan en stuts nemt lavet

Findes som skroggennemføring med ½" stuts, måske også mindre.

Billedresultat for skroggennemføring


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg kan sagtens svejse en tank til dig, men det bliver dyrt at sende.

Men hvorfor alu? er det så ikke bedre med rustfast?

Mvh.

Mikkel


Prøv igen Biltema. Søg på skroggennemføring. De har noget forskelligt.


Søren O

Problemet er mængden af benzin og at den gamle motor vibrerer en del. Den gamle fisker tog jo ikke på langture så den lille tank var jo god nok til ham. Men jeg ville jo gerne have 12-16 ltr i. Men jeg takker for svarene og angående at få svejset en tank kan vi jo vende tilbage til når jeg har taget mål mm.


prip

Ku måske godt fremstille en tank, hvis det skulle være. Ligger i præstø, så vi er jo ikke langt fra hinanden.

Smeden. Jeg vender tilbage når jeg har taget mål

 Jeg er glad hvis vi kan finde ud af noget. Hej så længe.


prip

Hej Smeden 76. Jeg har taget mål til en evt. Ny tank. Målene er: dybde 20 cm. Bredde: 30 cm. Højde 40 cm. Prøv at regne et nu ud, eller hvis nogen ligger inde med noget lignende. Det eneste krav er at den er tæt; at benzinen kommer ud i bunden/ bundsiden og at der er/ kan blive en lukkehane.


prip

Hvis benzinhanen skal sidde i bunden, hvor diverse snavs samler sig, bør du vælge en benzinhane med filter, som man bruger/brugte på knallerter m.v. De kan desuden fås med "reservetank-funktion"


Finnband
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis