Hul i tag.

Hej Alle.

Jeg har brug for en god idé/godt råd: fra loftet og op gennem taget, går der et metalrør (ca.ø60mm). Det holdt i - meget - gamle dage antennen. Når jeg endnu ikke har fjernet denne øjenbæ, er det fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal lukke hullet med efterfølgende.

Der må være lavet noget til formålet - jeg kan bare ikke hitte det...

På forhånd tak.

Mvh Rottemanden.


Forkert fuglefodring = Flere Rotter.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et godt råd: Start med at fortælle hvilket tag du har, samt ca. hældning på taget.

Du kan evt. Proppe det til med vulkaniserende tape. Det gjorde antennemanden, da han fjernede antennerne fra vores tag og i den forbindelse kortede Ø60mm røret ned til ca. 10 cm. Over tag. 

Det ser ud til at holde fint. Og ellers må tagpladen udskiftes!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har du tagplader ståltag tagpap eller tegl. Ikke nemt at svare på med de oplysninger du undlader...

Hmm... Godt tænkt - med lidt flere oplysninger... Det er et gammelt eternittag fra 1971 Stangen går ud gennem tagryggen og altså ikke tagets hældning.


Forkert fuglefodring = Flere Rotter.
Annonce

Så er det vel bare at udskifte rygningen med hul i...  stadig ikke megen information. Hvilken tagrygning har dit tag?

Rygning

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du ikke kan finde en ny tagrygning, kunne du lappe med et stykke zink - evt. på indersiden af tagrygningen. Det har dog den ulempe at det dræber alger, så på sigt vil det kunne ses.


Søren O

Ok, et nyt stykke tagryg. Det må næsten være den bedste løsning. Tak for det.


Forkert fuglefodring = Flere Rotter.

måske 2 stk., når det nu er fra 71. de bliver lidt sprøde med årene.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis