Gips direkte på profilbrædder?

Hej. Jeg har lige købt et hus fra 1977, hvor der pt er profilbrædder på 15mm, sømmet direkte op i spærene, som står pr 95cm cc. Hvis nu jeg skruer samtlige brædder op i spærene, burde jeg så ikke kunne smide et lag gips på det, uden problemer? Dampspærren fejler ikke noget(plastic og ikke alukraft) loftshøjden forhindrer mig i at lave det med 45x45mm til at trække el i, og det ville være rart at lade profilbrædderne sidde, da jeg så ikke risikerer at loftisoleringen falder ned i hovedet på mig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du sagtens. 

Jeg har lige været samme tur igennem i hele vores hus fra 1972. 

En tur i Harald Nyborg og købe en masse kasser skruer 4x50, og så en skrue i hvert profilbræt, langs alle spærene (hvis du kan se de nuværende søm, er det nemt nok at lokaliserer spærerne). 

Her efter er det bare at opsætte ét lag gips.

Havde jeg skulle gøre det igen i dag, havde jeg nok efterfølgende fuldspartlet gipsloftet, fremfor kun at bruge armeringsstrimmel og spartel i samlingerne. Især hvis du har lysindfald fra flere vinkler i fx stue. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det skulle der ikke være noget galt i hvis dit loft er lige, du skal dog være meget obs. på skruelængden til gipsen.

Mvh.

Mikkel

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg vil der er plads til det sætte nogle høvler forskalling op og skrue 2 lag gips i det..  så er man sikke på man ikke får lavet en masse huller i dampspær. I vores kontor har vi troldtekt skruet op i profilbrædder. der er profilbrædderne også skuen fast alle sammen inden opsættelse af troldtekt.

Ja dampspærren er ikke nok intakt, efter sådan en gang skruer, nok ikke så slemt med de skruer der går op i spærene,  men skruer du gips pladerne op med så lange skruer, at de når gennem rustikbrædderne mener jeg det er no-go.

 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også