Opfyldning af sprække i gulv

Hej

Jeg skal ha smidt flydespartel ud på gulvene i huset næste uge og har derfor fjernet en halvmur i stuen. (Billede vedlagt) muren gik under betongulvet og skal derfor have fyldt op i det i det hul der nu er(2m lang, 15cm bredt og 10 dyb) Hvis jeg fylder beton i kan jeg så smide dampspærre på og gulv næste uge selvom den nye beton ikke er tør? 

Eller skal jeg fylde hullet op med andet? Havde tænkt på lidt mursten og noget andet ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok ikke helt efter bogen ikke at lade beton'en hærde noget mere, men ja jeg ville gøre det.

Hvilket gulv kommer på efterfølgende?

Mvh.

Mikkel

Der kommer undergulv fra pergo med dampspærre og så pergogulv

Med chance for at blive lynchet herinde. Jeg ville bruge noget af det fyld du har, og så efterfylde med sand og stampe det godt.

Mvh.

Mikkel

Jeg har indtil videre fyldt hullet med halve letbetonsten således der er plads til evt 5-7cm beton.

Jeg er bare i tvivl omkring om det er okay at smide flydespartel ovenpå 2-3 dage beton, selvom det er så lille en sprække- eller om der skullle fyldes som du siger evt sand, brokker og så flydespartel for resten for at fylde ud?

Fyld du bare op, så længe at det er stabilt underlag. I gamle dage brugte man også sand til at rette trægulve. Du har jo dampspærrer og alt.

Mvh.

Mikkel

Hej.

Hullet skal lukkes meget egnet materiale som beton.

Betonen hjælper med at radongasser ikke kommer ind i indeklimaet i boligen.

Dette er også et krav jf. Bygningsreglement 2018.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også